لوگو
جستجو پیشرفته محصولات
0
سبد خرید خالی است.
ورود | ثبت نام
captcha

با ورود و یا ثبت نام در پیشتاز وب شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت پیشتاز وب و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.

لوگو
ورود | ثبت نام
captcha

با ورود و یا ثبت نام در پیشتاز وب شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت پیشتاز وب و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.

آموزش تصویری دریافت گواهی امضاء (ساخت امضای الکترونیکی )

ساخت امضای الکترونیکی

خواندن این مطلب

6 دقیقه

زمان میبرد!

آموزش تصویری دریافت گواهی امضاء (ساخت امضای الکترونیکی )

امضاء دیجیتالی کلید آخر برای به حاصل رساندن یک کسب و کار اینترنتی است به عبارت دیگر، تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که مشمول مالیات هستند به منظور تاییدیه حساب الکترونیکی خود نیاز به این کلید طلایی دارند. با آموزش تصویری نحوه ی دریافت گواهی امضاء دیجیتال ” مکتب وب ” همراه باشید.

دریافت گواهی امضاء الکترونیک

سامانه مودیان یکی از پرکابردترین سامانه ها برای کسب و کارهای اینترنتی برای به سرانجام رساندن و ثبت کردن صورت حساب های الکترونیکی می باشد. استفاده از سایر خدمات مودیان تنها با احراز هویت مدارک شناسایی و دریافت گواهی امضای الکترونیک (CSR )، امکان پذیر است.

سخت ترین مرحله برای کسب و کار های اینترنتی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی پس از دریافت کد یکتای مالیاتی و دریافت خدمات سامانه مودیان، درخواست گواهی امضاء دیجیتال است که در ادامه به معنای امضای دیجیتالی و نحوه ی ساخت آن، خواهیم پرداخت.

صفر تا صد روش‌های دریافت گواهی امضای دیجیتال با مکتب وب

منظور از گواهی امضاء الکترونیک چیست؟

سوال بسیاری از کاربران در خصوص موضوع ذکر شده این است که گواهی امضای الکترونیک چیست؟ چگونه می توان آن را دریافت کرد؟ در پاسخ می توان گفت:

گواهی امضاء دیجیتال CSR یا همان گواهی کلید عمومی یک فایل متنی رمز گذاری شده حاوی اطلاعات مهمی اعم از کلید های عمومی و خصوصی، امضای دیجیتال صادرکننده ی گواهی، اطلاعات صاحب کلید و غیره است که در زمان ثبت شناسه یکتای مالیاتی و سایر امورهای مالی سامانه مودیان، بسیار کاربرد دارد.

این امضا مهر تاییدی بر هویت صاحب کلید بوده و مودی مالیاتی باید محافظ این اطلاعات مهم و حساس باشد.

گواهی امضاء الکترونیک چه کاربردی دارد؟

1.     برای دریافت سفته الکترونیکی

2.     انجام امور سامانه مودیان

3.     شرکت در منقاصه  و مزایده

4.     صدور صورت حساب الکترونیک

به معنای ساده تر در سامانه مودیان، این کلید عمومی در کارپوشه مودی و کلید خصوصی نرم افزار حسابداری قرار گرفته و سامانه مودیان با بررسی این کلیدها به بررسی اعتبار صورت حساب و مالک شرکت ارسال کننده، می پردازند پس تا به اینجا به عاقبت بد لو رفتن گواهی امضای دیجیتال و فایل CSR پی بردیم.

مراحل ساخت امضای الکترونیکی (CSR)

با آمدن و یک پارچه شدن سامانه مودیان بسیاری از کارها رو به غلتک و پیشرفته افتاده اند چرا که در قدیم تمامی صورت حساب ها به صورت فیزیکی و با مهر و امضاء رسمی صادر می شدند اما امروزه با الکترونیکی شدن صورت حساب، نیاز به یک امضای معتبر دیجیتالی دارید که شامل دو کلید عمومی و خصوصی است که از طریق فایل CSR استخراج می شوند.

چگونه امضاء الکترونیکی بسازیم؟

نحوه ی ساخت امضاء دیجیتالی به شرح دو روش زیر است:

روش اول: استفاده از یک نرم افزار حسابداری یا شرکت واسط است که جزء ساده ترین روش ها محسوب می شود.

روش دوم: صدور گواهی الکترونیکی از سایت مرکز صدور گواهی الکترونیکی میانی عام است.

آموزش تصویری دریافت گواهی امضاء

در ابتدا مراحل دریافت گواهی کلید یا همان امضای الکترونیکی برای اشخاص حقیقی و حقوقی را به علت متفاوت بودن به صورت جداگانه، توضیح می دهیم.

روش درخواست گواهی امضاء دیجیتال اشخاص حقوقی

اشخاص حقوقی برای ثبت فعالیت های تجاری خود و پرداخت های مالیاتی به گواهی امضای الکترونیکی نیاز دارند که برای دریافت این امر باید از طریق مراحل زیر اقدام نمایند:

وارد وب سایت مرکز صدور گواهی الکترونیکی به نشانی www.gica.ir شوید.

بر روی گزینه ی سامانه متقاضیان گواهی الکترونیکی کلیک کنید.

ساخت امضای الکترونیکی

جهت ثبت نام گزینه ی ورود از طریق دولت من را انتخاب کنید. ( برای کسانی که قبلا ثبت نام کردن تنها وارد کردن شماره همراه برای ورود به سایت کافیست )

توجه: متقاضیان گواهی الکترونیکی تنها با کلیک بر روی دکمه ی ورود از طریق دولت من می توانند عملیات ثبت نام را انجام دهند.

مرحله بعدی کلیک بر روی ثبت درخواست گواهی الکترونیکی از طریق مراجعه به منوی سمت راست صفحه است. پس از آن گزینه ی ثبت درخواست گواهی از طریق CSR را انتخاب نمایید.

دریافت امضای الکترونیکی

نکته: با کلیک بر روی گزینه ی ثبت درخواست گواهی از طریق توکن باید به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنید اما در ثبت به روش CSR نیازی به مراجعه ی حضوری ندارید.

در پنجمین مرحله، ابتدا باید نوع گواهی امضای دیجیتالی را تعیین کنید:از میان دو گزینه ی گواهی امضای دیجیتال متقاضی وابسته به دولت، گواهی امضای دیجیتال متقاضی وابسته به غیر دولت یکی را انتخاب می کنید.

حالا در بخش انتخاب محصول قرار می گیرید و باید از میان دو محصول گواهی با اعتبار یک ساله و گواهی با اعتبار دو ساله، یکی را انتخاب کرده و به درخواست گواهی CSR بپردازید.

لازم به ذکر است: هزینه هر دو محصول در سامانه ذکر شده و انتخاب هریک از آن ها کاملا اختیاری می باشد.

محتوای درخواست گواهی الکترونیک را وارد و بر روی گزینه ی بررسی درخواست کلیک کنید.

گواهی امضا چیست

در اینجا باید هزینه گواهی امضای دیجیتالی را پرداخت نمایید.

پس از اتمام مرحله ی پرداخت، می توانید به بررسی اطلاعات و وضعیت صدور گواهی خود در قسمت لیست درخواست صدور گواهی، بپردازید.

چگونه فایل گواهی امضاء را دریافت کنیم؟

از طریق دو روش می توانید فایل گواهی امضاء CSR را دریافت کنید.

یک: بر روی ثبت درخواست گواهی از طریق توکن کلیک کرده و با در دست داشتن کد رهگیری سامانه یا کد رهگیری ارسال شده به شماره همراهتان به همراه سایر مدارک مربوطه به دفاتر پیشخوان، مراجعه کنید.

دو: با انتخاب بخش لیست درخواست های صدور گواهی می توانید فایل CSR را دانلود کنید.

روش درخواست گواهی امضاء دیجیتال اشخاص حقیقی

فایل CSR کلیدی طلایی برای اشخاص حقیقی به منظور پرداخت مالیت و ثبت صورت حساب های فروش در سامانه ی مودیان است که از طریق استفاده از این فایل، کلیدهای عمومی و خصوصی لازم برای ایجاد پرونده مالیاتی را دریافت می کنید. اشخاص حقیقی می توانند از طریق دو روش زیر برای دریافت گواهی امضاء اقدام کنند:

·  روش اول: از طریق مراکز صدور گواهی امضاء مانند سامانه هویتا، امضای الکترونیکی خودتان را دریافت کرده و در کمترین زمان، این گواهی صادر می شود.

·  روش دوم: با استفاده از پیام رسان ایرانی بله و ایتا ( ارسال پیامک به شماره های اعلام شده در اپلیکیشن های داخلی ) برای درخواست صدور گواهی امضای الکترونیکی اقدام کنید.

در مرحله ی بعدی مدارکی اعم از تصویر فرم درخواست، امضا، کارت ملی، عکس فیش واریزی هزینه و مجوز فعالیت را ارسال کنید و در آخر، فایل امضای الکترونیکی خود را دریافت کنید.

مراحل اخذ گواهی امضا
نحوه درخواست گواهی امضاء دیجیتال از شرکت واسط چگونه است؟

یکی از روش های پیشنهادی مکتب وب به منظور دریافت گواهی امضای الکترونیکی استفاده از شرکت واسط رسمی یا نرم افزار های مالی است که از مزیت های آن می توان به عدم مراجعه به دفاتر اسناد رسمی و مواجه نشدن با دردسر های دریافت این گواهی، اشاره کرد. این شرکت به طور قانونی در کمترین زمان با مدارک رسمی شرکت نسبت به دریافت گواهی امضاء اقدام می کنند.

مدارک مورد نیاز برای صدور گواهی الکترونیکی چیست؟

جهت دریافت گواهی امضا از سامانه های رسمی کشور به مدارک و اطلاعاتی اعم از اسکن کارت ملی متقاضی، شناسنامه متقاضی، سیم کارت به نام متقاضی، کد پستی محل زندگی، شماره تلفن ثابت، آدرس ایمیل متقاضی، آگهی تأسیس شرکت، آخرین روزنامه رسمی شرکت نیاز دارید.

مکتب وب تا به اینجا سعی کرد به شما متقضایان عزیز( اشخاص حقیقی و حقوقی ) مشمول مالیات برای دریافت گواهی امضای دیجیتالی کمک کند. چرا که برای پرداخت امورمالیاتی و ثبت صورت حساب های الکترونیکی در سامانه مودیان نیاز به دریافت این گواهی دارید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دریافت گواهی امضاء دیجیتالی از سامانه های رسمی و قانونی کشور می توانید با کارشناسان مکتب وب در تماس باشید، ما درکمترین زمان پاسخ گوی تمامی سوالات شما خواهیم بود.

نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه
captcha

دسته بندی مطالب

محصولات جدید

جستجو کنید ...

تبلیغات

بنر تبلیغاتی برنامه نویسی
نیاز به راهنمایی دارید؟
×
کارشناس طراحی سایت و سئو Whatsapp chat
کارشناس آکادمی آموزشی Whatsapp chat